Update Corona Protocol

Beste leden,

Naar aanleiding van de laatste persconferentie zijn we genoodzaakt de COVID-19 maatregelen met betrekking tot het gebruik van ons sportcomplex aan te scherpen. Helaas, maar wel noodzakelijk. Dit vereist van iedereen veel medewerking en wij hopen dat wij dan ook op jullie kunnen rekenen. Alleen zo kunnen we COVID-19 bestrijden en ook als club gezond blijven bestaan.

1. Algemene Richtlijnen

Voor iedere gebruiker/ bezoeker van ons sportcomplex geldt waakzaamheid nu steeds meer mensen positief getest worden. Daarom nogmaals het dringende verzoek van het bestuur om je aan de afspraken te houden:

• Blijf thuis bij klachten. Ook als je klachten mild zijn, is het belangrijk dat je de richtlijnen volgt en snel handelt.
  • Houd afstand.
  • Houd je aan de hygiënerichtlijnen: was regelmatig je handen met zeep of desinfecteer met gel. Nies en hoest in je elleboogplooi.
  • Spreek je mede-verenigingsleden erop aan als je merkt dat die klachten heeft.

Ben je in een land of regio met code oranje of rood geweest, kom dan de eerste 2 weken na terugkomst niet naar een training, (oefen)wedstrijd op ons sportcomplex. Ben je net 1 of 2 dagen thuis en krijgt je vakantiebestemming alsnog een code oranje of rood, ook dan geldt dat we je de eerste 2 weken niet op ons sportcomplex willen zien.

2. Ophalen en brengen van (jeugd)spelers (t/m 17 jaar) tijdens trainingen en thuiswedstrijden van Well:

• (Jeugd)spelers die worden gebracht voor een training of thuiswedstrijd worden bij de toegangspoort van het complex afgezet en opgehaald. Dit geldt voor de spelers van Well. Uitsluitend Well spelers en de teambegeleiding hebben toegang tot het complex voor een training of thuiswedstrijd.
  • Het vriendelijke doch dringende verzoek is om zoveel als mogelijk met de fiets of te voet naar het sportcomplex te komen.
  • Direct na de wedstrijd of training verlaat de speler en begeleiding het sportcomplex.
  • Het is niet toegestaan dat ouders, verzorgers, begeleiders en supporters als toeschouwer bij een thuiswedstrijd of training aanwezig zijn.

3. Ophalen en brengen van (jeugd)spelers (t/m 17 jaar) tijdens uitwedstrijden:

• Bij uitwedstrijden van spelers (t/m 17 jaar) vallen de chauffeurs onder teambegeleiding. Zij vallen niet onder de regel van toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd. Houd rekening met de 1,5 meter regel!

4. Gebruik van het complex,  in alle gevallen en op alle dagen gelden de volgende richtlijnen:

• Spelers, leider(s), trainer(s) scheids- en grensrechters mogen resp. tijdens trainingen en/of wedstrijden op het complex aanwezig te zijn. Dit geldt ook voor vrijwilligers en bestuursleden die het mogelijk maken te kunnen trainen of een wedstrijd te spelen.
  • Je bent uitsluitend op het complex aanwezig om te sporten. Na de training en/of wedstrijd verlaat je direct het terrein.
  • De kleedkamers zijn open tijdens trainingen en wedstrijden. Toch wordt dringend geadviseerd om zoveel mogelijk thuis om te kleden en te douchen.  Dat geldt ook bij (oefen)wedstrijden. Wij verzoeken alle teams (zowel eigen als bezoekende) om omgekleed naar ons sportpark te komen en thuis te douchen.
  • De kantine en de kleedkamers voor de technische staf zijn gesloten. Kleedkamer 1 is alleen beschikbaar voor de technische staf voor al onze elftallen.
  • Leden en bezoekers van 18+ worden geacht de 1,5-meter regel in acht te nemen.
  • In de rust van de wedstrijden worden vanuit de vereniging geen dranken (limonade of thee) geserveerd.
  • Iedere speler wordt geacht een eigen bidon mee te nemen.

5. Kantine

• De kantine is voorlopig tot 20 oktober 2020 gesloten.
  • Na afloop van de training of wedstrijd moet het complex zo snel mogelijk verlaten worden en er is geen mogelijkheid tot het kopen van eten en/of drinken.

6. Instructies trainers en leiders bij ziekte speler/speelster

• Als een speler Corona gerelateerde klachten heeft direct uitsluiten van deelname aan trainingen en wedstrijden.
  • Speler laat zicht testen door de GGD en blijft in afwachting van de uitslag thuis. Het team kan gewoon doortrainen en wedstrijden spelen.
  • Bij een negatieve uitslag is de speler weer welkom als hij/zij weer beter is.
  • Bij een positieve uitslag geldt 10 dagen quarantaine en doet de GGD indien nodig contactonderzoek. Aanwijzingen die volgen uit het contactonderzoek moeten verplicht worden opgevolgd.
  • Het vervoer van en naar wedstrijden graag zoveel als mogelijk op eigen gelegenheid. Als er door meerdere spelers met elkaar wordt gereden geldt vanaf 13 jaar het verplicht dragen van een mondkapje.

7. Supporters

• Supporters zijn helaas bij geen enkele wedstrijd toegestaan op ons complex.
  • Ook spelers van andere teams moeten na hun wedstrijd onmiddellijk het complex verlaten en mogen niet als toeschouwer bij een ander team op het complex blijven.

Wij rekenen op uw begrip en medewerking om zo het COVID-19 virus uit onze (sport)wereld te bannen.